Monday, March 19, 2012

Memory Broga Hill

Suasana subuh di Broga

Last minute planning untuk panjat Broga Hill.. Itu jer terlintas difikiran disaat-saat serabut nie, lalu aku mengajak Mek Nor dan Geng PT untuk panjat waktu subuh bagi menikmati angin pagi. Semalam Mek Nor sekeluarga, Norly dengan anak bujang dia, Ustaz Asri, Abg Kamal, Ateh dan aku bersama my little adamD bergerak jam 5 pagi dari Mc Donald, Ulu Kelang.

Rancangan awal kami mahu bergerak jam 4 pagi tapi tahu jer la janji melayu.... Hanya Ustaz Asri yang menepati masa dan tiba tepat jam 4 pagi. Kami yang lewat nie terpaksalah mendengar tazkirah beliau yang mungkin 3 minggu baru habis... hahahaha.. Perasaan kesal bila cameraman kami Abeyy Bie yang tak dapat join disaat-saat akhir akibat menjaga anak jiran dia.. (dia kata!) dan dalam ramai-ramai sorang pun tak bawa camera! Nasib baik ada Galaxy Note canggih Abg Kamal! Dapatlah amik sekeping dua gambar untuk kenang-kenangan...

Broga Hill

Kami sampai lebih kurang jam 6 pagi dan umat manusia punyalah ramai.. Berlakulah traffic jam lagi di atas bukit Broga. Salah seorang pendaki semalam juga ada yang pengsan dan kemungkinan dia tidak mengalas perut sebelum mendaki atau tiada stamina. Stamina sangat penting bagi sesorang pendaki sebelum memulakan pendakian. 


Untuk kali pertamanya aku membawa adamD untuk hiking setelah berpuluh-puluh kali dia mendesak aku untuk bawa dia bersama. Last aku pergi Broga bersama Fiq juga untuk kali pertama kami hiking bersama dan juga ada dalam entry Broga Hill. Dan kali ini aku pergi tatkala di berada nun jauh di sana. Aku pun tak tahu bila perasaan sedih ini akan hilang.. sob..sob..sob.. :'(

Aksi ngeri lagi dari Sahar

Setelah puas bergambar di setiap sudut puncak Broga, kami turun dan kali ini aku terpaksa jadi potter bila adamD sudah mengeluh penat..!! Walaupun setakat warm up di Broga ianya tetap menghiburkan. Layanlah sekeping dua gambar yang ada...

With my little hero, adamD

 Photo credit to Kamaruzaman

No comments:

Post a Comment