Monday, October 17, 2011

Orang Ketiga..!! siapa dia??



Istilah orang ketiga banyak menghancurkan rumah tangga atau sesuatu perhubungan..!! Perlukah kita menjadi orang ketiga?? Disebabkan orang ketiga, manusia menjadi hilang pedoman, hilang keluarga, hilang arah tujuan dan sebagainya.. Sejauh mana kegembiraan kita melihat kedukaan orang lain?? tepuk dada tanya selera..

Orang ketiga adalah ketentuan Ilahi?? jodoh?? pucuk pangkal semua dari hati, kalau hati kita jujur dalam sesuatu perhubungan itu dan tak mungkin orang ketiga WUJUD...!!



Kita kena kembali ke asal, mengimbas kembali detik perkenalan bersama pasangan, melihat semula secara realitinya sebelum kita mengatakan orang ketiga adalah PENGGANTI yang terbaik untuk kita?? Cinta permainan dunia.. permainan perasaan.. CINTA itu indah hanya untuk seketika.. sementara kita leka dibawa bahtera cinta... cinta itu juga buta..!! tapi kita sebagai manusia yang celik mata dan hati perlu memikirkan logiknya perhubungan itu.. sebab cinta kita buang mak bapak, sebab cinta kita buang keluarga, sebab cinta kita buang sahabat-sahabat kita?? huh..!! ceteknya pemikiran manusia sekarang..

Jika kita menjadi orang ketiga dan tak mungkin juga kita akan merasa kembali mangsa keadaan yang sama. Bila dunia semakin akhir zaman, wanita akan lebih ramai dari lelaki dan lelaki boleh berpoligami itu bukanlah alasan yang kukuh untuk kita merosakkan perhubungan orang lain..



Cermin diri kita, hiasi peribadi kita sebelum melakukan sesuatu perkara.. Sanggupkah kita melihat kesedihan dari kaum kita sendiri?? Sedangkan kaum adam bermegah-megah dengan kehebatan yang dia ada..!! semua perempuan tergila-gilakan dia, umpama wajah dia macho macam 'Keanu Reeves'.. sedangkan yang perempuan bertarik rambut berebutkan seorang lelaki..!!

Yang lelaki sibuk rebutkan seorang perempuan sedangkan masih ramai perempuan lain di dunia nie...!! kalau tak dapat, simbah asid! tak pun bakar dan buang ke laut.. betapa murahnya nilai harga nyawa sekarang.. Ini semuanya majoriti akibat dari orang ketiga.. Tak pun yang bodoh, ambil jalan senang dengan bunuh diri..! konon-kononya dapat selesaikan masalah...

Dunia...dunia... semua pinjaman...

No comments:

Post a Comment